Hürriyet

7 Kasım 2010 Pazar

New York'ta Beş Minare




   Fragmanını izlediğim gün Mahsun'a bir şans daha verilir diye düşünmüştüm. Çünkü gerçekten mükemmel hazırlanmıştı New Yrok'ta Beş Minare'nin fragmanı. Bu nedenle cuma günü film vizyona girer girmez, biz de eksik kalmayalım ve gidelim dedik :) Kanyon'da gayet de güzel yukarı - orta sıralarda alınmış biletlerimizle  00.45 seansında filmi izledik. Mahsun Kırmızıgül filmi galasından önce film eleştirmenlerine, gazete yazarlarına vs. izletmemiş. Bu nedenle daha da sansasyonel bir girişi oldu filmin vizyona. Her neyse, filmin ilk baştaki gerilim dolu ve aksiyonlu çatışma sahnesi 'aferin sonunda bu adam film yapmayı öğrenmiş' dedirrti bana. Demez olaydım... Oyuncular falan da iyi, hatta bence Mustafa Sandal son derece sempatikti ve polis rolünü başarıyla canlandırıyordu. Filmde takdir ettiğim başka bir nokta da bütün oyuncuların İngilizce konusundaki başarısıydı. Haluk Bilginer'in İngiltere'de yıllarca tiyatro yapmış olması Mustafa Sandal'ın da liseyi yurt dışında okumuş olması zaten fark edilir derecede öne çıkıyordu ama genel olarak mekanlar, aksanlar, çekimler ve çoğunlukla oyuncular ortalamanın üstündeydi bence. Ama işte olmuyor... Ne yazık ki sinema dünyamıza kazandırdığımız yeni filmcimiz Mahsun Kırmızıgül'de senaryo var yönetmenlik yok. Film konu olarak başta çok heyecanlıydı ama sonra her zamanki gibi bir Türk klişeliği, illa bir 'Türk Filmi' havası katmak filme kaçınılmaz olmuş. Ayrıca sahneler birbirinden çok kopuk, yüzeysel ve üstünkörü çekilmiş. Mekanı ve oyuncuyu bir arada gösterip hikayeyi kısadan anlatma, olarak hazırlanmış gibi hissettim ben.













 Açıkçası ben bu filmden pek beklediğimi bulamadım, ayrıca: -senin fikrine güvenmem- derseniz de filmle ilgili çevremde de daha şu ana kadar hiç iyi bir yorum duymadım :) Ama yönetmenliği başkasına bırakmak gibi bir karar verirse de bir gün Mahsun Kırmızıgül iyi bir filmci olabilir bence. Çünkü hikayeleri gerçekten de ilginç. Ama işte filmi çekmeye gelince iş orada bunu işin ustalarına bırakmak gerekiyor bence. Üç filmi sıraladığımda da ben ilk sıraya Güneşi Gördüm'ü, ikinci sıraya New York'ta Beş Minare'yi sona da tam bir felaket olan Beyaz Melek'i koyarım. Yine de emeğe saygı duyuyorum. Filmi de gidin bir görün derim, hani popüler kültürün bu önemli yapımından mahrum kalmamanız ve etrafınızda yapılacak sohbetlerde filmle ilgili sizin de söyleyebilecekleriniz olsun diye. Onun dışında da çok büyük beklentilerle izlemeyin ki aynı hayal kırıklığını yaşamayın, benim yaşadığım.

  Mahsun Kırmızıgül belki ilerde daha doyurucu filmlerle karşımıza çıkar ama o film New York'ta Beş Minare de değildi maalesef ;)


filmin fragmanı için:
http://dai.ly/98VXX9

1 yorum:

  1. http://yazilikosem.blogspot.com/ olarak yazılarınla cıddı derecede ılgılenıyoruz bıze ulaşırsan sevınırız

    bagirankose@gmail.com
    yazilikose@gmail.com

    YanıtlaSil